måndag 2 januari 2012

Bildbomb

jag har inte så många nya bilder inne på hur de ser ut nu men de ska jag försöka ta någon annan dag! Vill få klart allt som de ska vara innan.. Vi har som sagt inte kommit i ordning ÄN.. Allrummet är fullt i saker och vi vet inte riktigt hur vi ska ha där än. Tvättstugan ser också ut som de gått en virvel igenom där.. Vi vet inte vart vi ska hänga tvätten eller hur vi ska göra där inne.. Fick lite tips när jag såg på någons blogg igår. Kommer inte ihåg nu vems de var. Men ni som har ljungby hus får gärna skicka bilder på hur ni har gjort. Då skulle jag bli väääldigt glad =)

Ja till bildbomben... Dom ligger huller om buller!

Huset när de blivit ihopsatt och klart utvändigt, bara färgen under fönsterna som var fel men de målade dom om.. (fast vi måste måla om allt som är vitt då de bara ser ut som grundfärg tråkigt nog)
Våran stora trapp, inte riktigt klar här men riktigt nöjd blev vi iallafall. Nu fattas bara "räcket"
En bit av hallen ser ut så här. Fast med massa skor och jackor där nu..
Vardagsrummet.. Fast vi har byggt till en vägg så där garderoberna ligger där är mitt och Daniels sovrum och vi har vår dörr bredvid ingången ni ser på bilden. Så vi går in till vårt sovrum från v-rummet.. Hoppas ni förstår mina förklaringar =)
Så här har de blivit i v-rummet än så länge. Tv kommer vi inte sätta upp på väggen då tv inte kommer stå där sen när övervåningen är klar. Då kommer vi riva vår sovrumsvägg så de hela blir v-rum igen... Och då kommer matbordet att stå här och de kommer byggas en köksö i köket.
Förådstält har vi införskaffat oss! Super bra grej måste jag säga!
Kläkammaren..
Omplanering av tomten....
Planeringen snart klar..
Här ser vi grunden våran och byggarna (älsklingen och mammas gubbe) Har hållt på att flytta om ALLA massor...


Så här grönt och fint såg de ut efter någon vecka. Vi har hunnit klippa gräsmattan ca 10 gånger denna sommar. =)
Vi har inte gjort någon gräsmatta runt huset där altanen kommer att bli...
Toaletten har vi kaklat och satt upp allt. Vi bodde först här med en lös toa, ingen dusch, ingen spegel och inget handfat. Men de gick de med =) Fattas bara underskåp som jag inte orkar kika efter än... Handfatet ska "stå" på underskåpet så jag måste hitta rätt höjd.
Vår älskade kamin! Älskar varje kväll och morgon på helgen! De är helt underbart att titta och höra elden!
Här tittar ni mot allrummet...
Köket.. Ska tapetsera om för jag trivs inte med denna tapet...

Madickens tapeter
Melvins tapeter...
Trappan med sprutmålad av han som tapetserade...
Ja de var dom bilderna jag hade nu.. Som sagt ni som har ljungbyhus får gärna ta å skicka massa bilder på hur ni har fått till allt =)


5 kommentarer:

Charlotte sa...

Hej!
Så fint ni har!!
Vi har precis flyttat in i vår villa Ljungby.
Jag såg att ni hittat både sko- och hatthylla som passar perfekt i hallen! Får man fråga var ni köpt dem?
Maila gärna om du vill:
charlotte.endestrand@hotmail.com

Jenny sa...

Kul o se bilder innifrån ert hus! Trappan blev riktigt snygg som vit.

Jag ska försöka ta lite nya bilder på tvättstugan så du ser andra sidan men kortfattat så har vi det skåpet som ingår direkt till vänster innanför dörren. mellan skåpet och fönstret har vi krokar i två rader för våra och barnens kläder samt ettt skoställ. I hörnet efter fönstret har jag en torkställning från Ellos som är som ett torn som jag tycker är superbra och rymmer mycket tvätt men som sagt bilder kommer!

Tess sa...

Gud vad smart verkligen!!! Med trappan. Att man inte tänkte på det, så hade jag med velat göra! Men men så fort övervåningen är klar så skall den slipas och målas :) Vi har precis byggt villa kalmar men jag tycker husen är ganska lika ;)

Ha de underbart och all lycka i ert hus :)

Tess sa...

Jag hoppas min sida kom med :)
VillaTT.blogspot.com

Tess sa...

Vore kanon kul att få se tvättstugan =) Man är dålig med bloggen nu. Men det är kul när man får till det och bloggar och lägger in bilder mm :) Försöker hitta gardiner men tycker det är lite svårt med fönsterna mm :)

Ha det så bra :)